Datum: 2011-01-31 Tid: 02:59:36

Gotta Love Exchange Students

Okay. Utbytisar är bäst. Vet inte om jag har sagt de förut meeeen det kan alltid upprepas massor med gånger. Drog ner till MoA igår med lite utbytisar och hade en helt enkelt underbar dag. Alla är liksom så öppna och glada. Gillas. Norksar måste vara de gladaste människorna på jorden och tätt därefter kommer danskar. Hahaha har mött massa roliga danskar här borta. Gillas.

Just ja, har haft min första vecka med nya ämnen nu. De ni. Som jag har berättat tidigare så är mina nya ämnen:
Journalism
Media Arts: Photo and Web Design
MUSH
Calculus
Jag har kommit fram till att de klasserna som jag gillar allra bäst är min svåraste klasser, alltså Senior classes. Roligaste människorna där men mest plugg i dom. MEN det är allt värt lite extra plugg för att klasser med bra människor. Journalism klassen vet jag inte riktigt vad jag tycker om än. Halv roliga personer men min engelska kommer förbättras maaaaassa i den klasses eftersom vi typ skriver hela tiden. Min Media Arts class är mega soft, leker med Photoshop, tar bilder och har the nordic coach som lärare. NICE. Hahaha Mr.Fuhr som han heter skriver passes åt personerna på the nordic team så dom kan gå och valla sina skidor istället för att vara på sina lektioner!!! COOL KILLE. Ingen av mina coacher jobbar på skolan tyvärr... Sen kommer vi ju då till MUSH, Modern US History. OMG, säger jag bara. Bara sophmores... jag dör. Vi har ett antal retards i klassen. Förstår verkligen inte hur man INTE kan veta vissa saker... Till exempel, vi pratade om 9/11 och en tjej räcker upp handen och säger: "I know this is a dumb question.... But where's Ground Zero". Hur i hela friden kan man inte veta, som amerikan, veta vart Ground Zero är?!?!?! Jag tänker såhär: Allt som jag vet om amerikansk historia bör amerikanerna veta, och jag är överraskad över hur många i min klass som vet mindre än mig. Annars måste jag säga att dom har rätt seriösa History classes här. Min bror som är en Junior läser AP European History, vilket är en class som han kan få College Credit för och den verkar seriös mega svår, och han vet minst lika mycket om Europas history som jag gör. Aja, kan ju inte säga att jag hade världens bästa historia lärare där hemma i Sverige....

Vi hade race i torsdags också. Gick väl ganska så bra måste jag då säga, tror jag slutade 12.a av 60 eller nått sånt vilket känns bra. Mycket bättre motstånd än veckan innan och jag hade en ganska stor miss i mitt andra åk såååå utan den hade jag nog kunnat sluta topp tio i alla fall. Nytt race på tisdag igen vilket betyder Pasta Dinner imorgon. NICE.  Lite sorgligt dock är att Alpine Season snart är över!!!!!!!! Bara ett conference race kvar och sen så är det sections... Om jag inte kvalar till state så är alltså säsongen över om två veckor. SAD. Usch usch, har gått alldeles för fort. Lite taggad på att börja springa Track dock.
Finns det något mer jag kan berätta tro... HMMMM. Hawaii om mindre än en månad, ojoj. Mina världföräldrar åker till Costa Rica på lördag och är borta i två veckor så det blir alltså bara jag, Matt och Grandma Nancy kvar här hemma. Får se hur de blir. Kommer kännas lite konstigt men aja.
Nej, nu ska jag börjar fundera på att sova, hatar att gå upp 6:15 förövrigt.
Over and Out. OOOH jag vann mösstävlingen btw, coolt som attan. Här är artikeln.


Got some sick skiing going on... hehe :]


Postat av: Maverone

Riktigt häftiga bilder. Såg att fotografen i mailet där bilderna skickades till Debbie skrev "This guy is amazing" - Kul! Riktigt häftigt att bilden använts på inbjudan till banketten =)

2011-01-31 @ 08:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0