Datum: 2011-04-22 Tid: 18:20:15

Hejhallådärdå

Jo men då är man ju här igen med ännu ett intressant inlägg på g (hoppas jag). Känner att detta inlägget får lägga lite tid på track och skolan kanske... om de finns något intresse att höra om de, hehe.

Anyway, veckan har väl passerat ganska så fort måste jag ju då säga. Hade en ganska så brutal track-practise i måndags men samtidigt mega skönt. När vi har våra workouts på the track så brukar det oftast betyda speed-workouts för oss distance runners... Vi är annars inte så jätte ofta på the track field. I alla fall så skulle vi minst göra 8 stycken 400 meters laps, vi sprang 400 meter vilade  två minuter, sprang 400 meter igen och vilade 2 minuter osv. Våra 400 meter laps skulle ligga på race tempo, gärna lite under, vilket betydde att jag gjorde runt 79 second laps. När vi hade gjort åtta så fick vi möjlighetern att köra ett till set gånger fyra... alltså slutade det med att jag sprang 12 stycken 400 meter laps, ganska så stört jobbigt eftersom vi gav allt i dom två sista. Mitt elfte lap blev på 70 seconds och mitt sista på 73... en bra dag helt enkelt. Track är så sjukt mycket roligare än XC.

Tisdag och Onsdag var ganska så chill bara, blev ca 4 miles båda dagarna och vi bara preppade för vårt race som vi hade igår. Racet igår började fint måste jag säga, eller helt okej i alla fall. Var i princip perfekt temperatur för att springa men lite blåsigt dock och för en gångs skull så var 1600 meter först ut!!! NAJS. Blev ut på sin vanliga pre-run rutin och sen ut på startlinjen och dominera racet... inte riktigt dominera kanske men ett nytt PR med 8 sekunder får väl duga... Mitt nya PR på 1600 meter lyder numera 5:19, Coach Harris sa dock 5:16 men min klocka sa 5:19, whatever. Har sänkt mig 20 sekunder nu totalt sen min första tävling! Frågan är ju om man kan ta sig ner under 5 minuter... Vore ju så sjukt coolt måste jag då säga... Dock betyder de att jag måste ligga på 75 seconds split vilket kommer bli ganska brutalt... ligger ju runt 79-80 nu liksom. Aja. Efter jag hade sprungit så blev det att vänta i ca 4 timmar och de började regna och så blev de brutalt mega jätte kallt. Mimi var ju smart och hade tagit med sig en filt vilket jag, Pat, Ben och Wesley tyckte var en ytterst bra så vi tog del av den filten, hehe.

Vad här hänt annars här borta... JO vi hade en vår sista orientation med YFU, Re-Entry Orientation... var ganska så jätte sorgligt eftersom man nu insåg att detta var förmodligen sista gången man träffar många av dom braiga utbytisarna! Helt galet. Blev ju också att man insåg hur nära slutet det är nu... Sorgligt. Dock så ska jag och några andra braiga utbytisar iväg på baseball i Maj så vissa får jag allt träffa igen vilket känns bra.

Hmm lite mer prat om prom har de blivit också självklart... Typ de enda folk pratar om nu förtiden förövrigt!! Vi är just nu en grupp på ca 14 stycken nu tror jag... kommer nog bli rätt awesome, bokat bord på någon resturang jag inte kommer ihåg namnet på och så ser de ut som om vi har en limo :)) Danny och Evelyn, eller snarare Evelyn, har lovat att ge mig en guidad tour av Minneapolis eftersom jag i princip inte har varit downtown överhuvudtaget sen jag kom hit. Mysko. MASSA gradparties inbjudningar har börjat pluppa upp lite överallt också. Lite små galet sådär. Ääääh, vet inte om jag har så mycket mer intressant att säga nu, ska iväg och kolla hur mycket de kostar att skeppa iväg en låda hem någon gång idag. Aja, kommer inte på något mer att skriva nu.
Ha de fint, Over and out

(I know, my spikes are pretty sick)


(Swani dominerar the hurdle race)

(Sam ordnar en vinst in the MDR (Middle Distance Relay))


Postat av: Josefine

Haha. Traningspasset paminner mig om mina forsta fyra veckor. Sprang 800 pa 2:37 och 1600 pa 6:01 forsta gangen. Jag bytte skola och har den mest otroliga banan ever (ironisk :) och har "okatpa" mina tider. Lol. Var otroligt mycket lattare nar man sprang med andra. Jag ar den enda langdistansaren har. Fick problem med en muskel ocksa sa sprang pa ca 2:42 :S Men, men... State tiderna ar mkt lagre for sma skolor, men gick pa avskedsfesten istallet for uttagningen.

Bra jobbat med dina tider!! Ha den basta manaden nansin!

2011-05-18 @ 18:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0