Datum: 2011-02-03 Tid: 21:34:35

Sjukeli Sjuk

Att vara sjuk är obra. Att missa en enda dag i skolan här borta suger eftersom det betyder massa saker att ta igen. PÅ min skola har vi bara fyra classes per day men varje class är 88 minuter lång, lärarna är typ över effektiva här borta så man hinner göra massor under varje lektion. I alla fall, kände mig frisk och kry i måndags när jag vaknade upp, under Calculus började jag dock känna mig lite sjuk så efter skolan drog vi hem och jag tryckte i mig två alvedon och allt kändes mycket bättre. När jag vaknade i tisdags mådde jag dåligt, mådde illa och min hals kändes svullen... DOCK så hade vi vårt sista Conference Race i tisdags och för att få delta i de så måste man vara i skolan den dagen. Fanns ingen anna utväg än att plocka med mig hela lådan med alvedon och en stor mugg med te och fara iväg till skolan. Överlevde dagen och racet. Racet gick ju dock inte så jätte bra som ni kanske kan förstå, hade ett segt första åk men ett desto bättre andra åk...

Detta leder oss fram till onsdag. Kände mig fortfarande sjuk men kände att jag borde gå till skolan ändå. Min hals var jätte svullen, hade svårt att svälja och att prata... Drack ca sju flaskor med vatten under skoldagen för att kunna prata överhuvudtaget. När jag kom hem så bestämde jag mig för att det skulle nog vara bäst om jag skippade skolan idag. Sååååå, idag har jag suttit hemma och kollat på serier och gjort de läxor jag har kunnat.

BTW, jag är helt överlycklig över att jag typ inte behöver betala någonting när jag klipper mig!!! Seriöst, betalar 10 dollar= ca 65 kr.  och de ser minst lika bra ut som när jag klipper mig där hemma då jag betalar typ 300 kr... OMg. Bra bra.


(Notera de snygga mössorna som vissa har på sig;))

Postat av: Maverone med fru

Hej! Stackare =( Hoppas du kryar på dig snart.

Finns Alvedon i USA? Ta två varje gång så det

ger lite effekt. Hoppas du är frisk så du kan

åka med till Alpen på lördag. Kram

2011-02-03 @ 23:19:53
URL: http://oneofthekind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0