Datum: 2010-09-09 Tid: 03:22:36

Chipotle

Okej, lite updates om vad som händer här på andra sidan sjön! Måste bara börja med att säga att amerikanska skolsystemet med "School Sports" är så sjukt jätte awesome. ÄLSKART. The School Spirit är något jag saknar i den svenska skolan, helt klart och man kommer alla närmare när man har sporter efter skolan tycker jag. En hel grym gemenskap blir det helt enkelt. Men iallafall vad har hänt sen senast jag skrev...?

JO, i Söndags åkte vi till Minnehaha park och tittade på Mississippi. Sen hyrde vi några cyklar och det bar iväg på en cykeltur som var hel trevlans. Åt förövrigt en extremt jätte god hamburgare. Helt galet god. Jag har förövrigt druckit Mountain Dew för första gången ever. MYCKET GOTT. Måste börja importera de till Sverige. Har också käkat Chipotle som också är grymt jätte gott!!! För er som inte vet så är Chipotle mexikansk mat, typ burritos etc.

I måndags var det också Labor Day vilket betydde ingen skola. Dock så hade vi Cross Country practise på kvällen. Iallafall, i måndags spelade jag Baseball för första gången ever!!! så sjukt mycket roligare än vad jag har trott (kan ju bero på att min värdfamilj tyckte att jag var väldigt bra också, hehehehe). På kvällen var det som sagt Cross Country practise och det var ännu ett mördar pass, intervaller säger jag bara. One mile intervaller som dödade mig lite granna, vi sprang två varv runt planen och efter första varvet fick vi en tid som vi sedan skulle slå under andra varvet. GALET jobbigt.

Man börjar komma in i allt nu. Livet. Skolan. Sport. Jaaa allt sånt och det känns jätte skönt. Hahahaha på min Modern Non-Fiction lektion så fick vi i uppgift att skriva en group-story, min grupp var fruktansvärt oseriös och det var as roligt!!!:)) Dock så hann vi klart precis i tid. På Cross Country practise idag var det hills som gällde. Vi sprang ca 2 km sen var det intevaller i backen som gällde och inte stanna och pusta ut här inte, allt rullade på och man blev iofs klar ganska snabbt klar och man kunde springa tillbaka de 2 kilometrarna. Väl tillbaka till Lindberg Center (vår gymhall) så var det ännu fler intervaller som gällde, dock så var detta på plan mark.

Hehe jag borde kanske uppdatera lite oftare så det inte blir så långa inlägg....

MEN jaaa det var de jag hade att berätta för tillfället, jag ska träffa alla andra utbytisar på lördag!!!! ska bli kul att träffa alla filurer. Vi hörs. Over and Out from Minnetonka, MN


(Deep Fried Snickers)

Postat av: Maverone

Alltid lika roligt att läsa dina uppdateringar.

Ser med spännning fram mot hur det går på fredag om du då skall springa det loppet=) Gött att du har det så bra och Lycka till!

2010-09-09 @ 11:21:01
Postat av: isabelle

vad roligt Jonte att du har det så bra!

Jag ska försöka bli lite bättre på att läsa din blogg och kommentera men det har varit för krångligt med min familj och allt så jag har inte haft tiden och orken... :P så småningom så ska jag väl fixa min blogg oxå...

Men vad tycker du om maten? och hur stor är din skola? ;)

2010-09-10 @ 21:24:29
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-11 @ 11:43:15
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Lande

Va nice allting verkar va där borta i staterna! Man blir ju lite sugen på att åka själv när man läser allt roligt som händer :) och YAY, MOUNTAIN DEW!!!!! Det bästa är att haga-hallen redan importerar det;) Lycka till med löpningen o allt sånt, försöker träna på bra här hemma jag med.

2010-09-12 @ 21:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0