Datum: 2010-09-23 Tid: 03:06:37

Hopkins Royals

Jag älskar is. Mmm. Att slänga på en påse is på varje ben efter practise är guld. Känns så sjukt gött kan jag berätta. Dock så är våran trainer jätte sur och klagar på alla XC-runners tar för mycket is. Han älskar alla Football players däremot. Mina ben gör fortfarande ont, eller det gör inte ont när jag springer, bara när jag står stilla efter jag har sprungit typ. Det är lite knasigt. Anyway, idag var det lite av en recovery day eftersom träningen igår var så stört jätte jobbig. Igår sprang vi 400 meters intervaller och vi var tvungna att hålla oss under en viss tid. Jobbigt? ja. Såå iallafall idag sprang vi väl 7 km eller nått sånt och sen blev det lite gym på de.

Frågor har jag förövrigt fått vilket är trevlans såååååå jag ska försöka besvara dom så gott jag kan.

Jag undrar om skolmaten ingår i YFU programmavgift? och hur lång tid tog det ungefär för dig att få antagningsbeskedet? :)

Skolmaten ingår inte i YFUs programavgift... däremot ska din värdfamilj stå för dina måltider så dom betalar din skolmat eller om dom gör sin egna skolmat hemma och tar med. På den andra frågan har jag inget bra svar. Jag kommer faktiskt inte ihåg om det gick fort eller inte men jag har för mig att det gick ganska fort iallafall!!

Hej, hur är det att komma som ny till skolan? Är det lätt att skaffa vänner? Riktiga vänner liksom?

Hmm klurigt. Jag var liten tagen av situationen när jag kom till USA tror jag. Jag kom på en söndag och började skolan på måndag och jag tänkte inte så mycket på hur det skulle bli. Innan jag åkte har jag gått och oroat mig jätte mycket för denna första dag i skolan men det var hel lugnt. Det var hel lugnt liksom.
Och om det är att få vänner.... också svårt att svara på. Jag antar att det beror väldigt mycket på hur du är som person och vart i USA du kommer. Vad jag kan säga är att alla här är väldigt öppna och när man dom får höra att man är från Sverige så säger alla "Ohhh that is so cool" och så blir det massa följd frågor och på detta sätt lär man känna väldigt mycket folk som man kan heja på i korridoren. Jag har ju som sagt "bara" varit här i fyra veckor och  jag vet inte om jag kan säga att jag har några "riktiga" vänner än. Men jag har snackar och umgås med ett par stycken lite mer än andra liksom...

Kan du inte berätta lite om din värdfamilj och där du bor? Skulle vara rätt kul :P

Jaaa min värdfamilj var det ja. Jag vet inte hur mycket jag vill berätta egentligen. Men en del kan jag berätta antar jag. Jag bor i Minnetonka som är en förort till Minneapolis. Jag går INTE på Minnetonka High School utan jag går på Hopkins High School. Minnetonka High School är närmare mitt hus men gränserna är tydligen dragna på de viset att om man bor där jag bor så går man på Hopkins High School. Jaa men till min värd-familj. Min värdfamilj består av mamma, pappa, syster och bror. Ingen av mina värdföräldrar jobbar vilket är najs najs för då är det alltid någon hemma och om man vill hitta på något så kommer dom med idéer! Min värd bror matt går på samma skola som mig och jag åker med honom varje dag till skolan, eeen riktigt trevlans typ. Mina värd-föräldrar är förövrigt awesome. Min värd-syster har jag faktiskt inte träffat än eftersom hon är på College men om någon vecka eller så ska jag träffa henne tror jag.

Sen ville frida ha bilder.... sååå här har ni lite random bilder bara:]




(Minnesota State Fair, Jag och Jordan med våra kakburkar:))


(Mitt vardagsrum, ganska så jätte coolt)


(Min värd-brors mega coola jeep)


HELL YEAH




Postat av: Maverone

Irriterande att du inte får köra! Säkert jättekul köra sådan jeep.

2010-09-24 @ 08:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0