Datum: 2010-11-01 Tid: 21:23:48

Hopkins High School. Home of The Royals

Nu är det då måndag efter Halloween och vi är lediga eftersom lärarna har grading day... dom sätter betyg. NICE. SÅÅÅ detta var då dagen då jag äntligen skulle få åka till Mall of America!! (USA:s största shoppingcenter, vilket jag bor typ 15 minuter ifrån). Jag och Theo (fransk utbytis) drev omkring bland alla affärer, Theo berättade hur sjukt mycket hårdare den franska skolan är jämfört med den amerikanska! Hans vanliga skoldagar hemma i Frankrike är från 8-17!!! CRAZY. Och nästa år när han ska göra sitt Senior year i Frankrike så kommer han ha typ prov på lördagar.... Knasigt. I alla fall så gick vi omkring bland alla butiker och jag blev överlycklig då jag såg att den inte fanns en, UTAN TVÅ Oakly stores... MMMMM. Fint. Efter vi hade käka lunch så mötte vi upp med min Matt och Debbie som hade vart hos tandläkaren eftersom Matt slog ut sin tand during the Football game. Såå jaa en fin dag var det. Jag och Theo kom fram till att vi kommer ha en Class tillsammans next term (tomorrow) så det var naaaajs. Vi kommer även ha Outdoor Adventure tillsammans till våren med en utbytis från Tyskland! Kommer förhoppningsvis bli kanon kul.

Jaaa det var ju halloween weekend. Halloween är en sån sjukt mycket större grej här än i Sverige!!! Folk pyntar sina hus och jaa det är galet  helt enkelt. Jag försökte dra i lite trådar för att få någon att gå Trick or Treating med mig men ingen ville -.- illa. Aja. Såå igår mötte jag upp med lite utbytisar från Tonka och vi gick till bion för att se Paranormal Activity 2. Brabra film. Vet inte om jag gillar den första eller andra mest... båda var bra.

OHOOO sen så hade vi THE MOST EPIC GAME EVER againt Shakopee lördag kväll. Section semi-finals. Såååå sjukt spännande var det. Vi ledde med 32-42 med fyra minuter kvar. They score a touchdown + extra point. Vi anfaller misslyckas and they kick a fieldgoal... helt plötsligt var det lika med sju sekunder kvar på matchen. Så det går över till en förlängnings quarter och efter den så är det fortfarande lika, i sjätte quartern så misslyckas Shakopee med att score a touchdown och vi gör ett field goal och vinner!!! Så sjukt bra game. Galet. Såå nu har vi Section Final against Eden Praire som kom typ tvåa i state förra året... ingen har väl jätte höga förhoppningar men vi spelade bra mot dom sist.  SÅÅÅ om vi vinner nu på fredag så går vi in i The State Champs Tournament!! Najs najs.

Hahahaha min värdfamilj har förövrigt fått reda på att jag har virkat massa mössor nu också.... Samma dag dom fick reda på de så visade mig Debbie värsta garn förrådet som hon hade och sen åkte vi till Wal-mart för att köpa ännu mer garn... Så nu sitter jag med en färdig gjord Hopkins Royals mössa och har börjat med en till min värdsyster som ska hennes College logo på. Kommer bli intressant.
That was all for me. Over and Out.

(Roller coasters inside Mall of America)

Postat av: Maverone

Tjusig mössa. Köptes det några sunnissar. Sucktat länge efter dylika så det är kanske dags!

2010-11-02 @ 21:12:55
Postat av: Maverone

Snökaos i Sverige. Snön vräker ned och vinden blåser. Bilar i diket, tågen försenade. Precis som vanligt. Saknar familjens snöskottare!

2010-11-09 @ 21:36:46
Postat av: kerstin

Jag har vart där :D

2010-11-27 @ 08:00:05
URL: http://kerstinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0