Datum: 2011-03-19 Tid: 21:45:24

"Nämen gud vaaa gulligt"

Nämen hej igen. Innan ni börjar läsa så måste jag bara säga två saker. Den första är att jag kom fram till idag att jag har köpt/fått 20 t-shirtar sen jag kom hit...HAHAHA, så sjukt och jag kommer få fler... herregud. Den andra är att ska jag nog varna för att detta kan bli ett fruktansvärt långt inlägg... Bara så ni vet men det rekommenderas att läsa kan jag ju bara säga!!

Då är det ju då bara frågan vart jag ska börja att berätta. Så himlans mycket har hänt. Men jag antar att det är allra bäst att börja med min Hawaiiresa, för det är nog den som är mest intressant att höra om!

Anyway, lördagen den 5 mars, runt klockan halv sex på morgonen så körde Mark mig till flygplatsen nere i Minneapolis. Jag tänkte väl först att han kanske skulle gå med in och checka-in med mig men av hur han pratade om flygplatsen så förstod jag det som att jag skulle få sköta allt på egen hand. Tror jag aldrig har checkat in helt själv förut, det har alltid varit någon annan med mig, men jag tänkte, "hur svårt kan det vara liksom?". Sååå när jag kom fram till checka-in disken, efter ha stått i en mega lång kö, så var det typ en dator som man skulle checka in med... JAG FATTADE INGENTING. Kände mig som ett jätte stort frågetecken. MEN det var ju bara att plocka fram sin mega trevlig sida och fråga en kille lite längre bort om han kunde hjälpa mig (att säga sir till personer kommer man långt med). Lyckas checka-in tillslut och fick också reda på att jag var tvungen att betala för mitt bagage. WTF?! varför ska man betala om man inte har mer än en väska?! jaja det var ju bara att betala dom där 25 dollarna.

Flygresan till Phoenix var inget speciellt, mötte lite andra utbytisar som skulle till Hawaii på flygplatsen i Phoenix och vi hade samma flyg till Honolulu. Mötte förmodligen den gladaste tjejen genom alla tider på flygplatsen i Phoenix och hon var från Schweiz om jag inte kommer ihåg fel. Flygresan till Hawaii var LÅÅÅÅNG och mega tråkig... Satt bredvid två tjocka amerikaner, den ena behövde en extension för sitt säkerhetsbälte. De lilla roliga var att jag satt bredvid exakt samma par på vägen tillbaka.

Okej, jag tror jag måste börja berätta lite mer översiktligt, annars kommer det här ta alldeles för lång tid. Framme i Waikiki så mötte man alla 104(!!!!!) utbytisar plus ledare. Waiki Park Shore Hotel, där vi bodde, låg typ 20 meter från havet. FETT MED NAJS. Rummade med en Brasilianare, Henrique, och en Dansk, Daniel, och det funkade kalasa fint.

OM jag ska berätta om varje dag så kommer det nog bli lite för mycket att läsa tror jag.. Hmm i alla fall, under min vecka så mötte jag som sagt massa massa massa trevliga utbytisar, är ju faktiskt sjukt hur sociala och trevliga dom flesta utbytisarna är. Gillart. Pratade massor av svenska och försökte även på mig norska under veckan och de kändes hur skönt som helst att kunna prata svenska igen. Varje dag så åt vi en fantastisk middag på någon resturag, dagen vi åt pizza så åt vi 84 slices of pizza på sju killar. Mådde ju inte så himla bra den kvällen. Under dagarna så var det alltid någon aktivitet, till exempel så surfade vi, seglade katamaran, simmade med Seaturtles, snorklade, HADE EN TSUNAMI!!!!, såg några av dom bästa stränderna i hela världen, hiked up to look outs, såg massda mysiga byar, shoppade och massa massa annat.

Veckan på Hawaii var helt enkelt hur fantastisk som helst, och jag lärde känna helt galet bra människor. Om jag behöver någonstans att bo när jag reser runt i Europa så vet jag precis vilka jag skulle få bo hos utan problem, känns helt fantastiskt. Jag har berättat om min Hawaii-historia en väldans massa gånger vid det här laget så ni får nöja er med denna lilla resumén.

Tillbaka till verkligheten och skolan då. I början kom jag fram till att det är runt 95 dagar kvar tills jag åker hem. OMFG. Anyway, missa en vecka av skola här borta är ju inte optimalt har jag kommit fram till. Hade test och massa läxor that i had to make up, PLUS så har Track börjat denna veckan så jag har ju inte haft överdrivit mycket tid att göra läxor osv.

Min matteklass är förövrigt den klassen jag typ ser fram emot hela dagen. Hahaha massa roliga människor, min lärare är bäst och jaaa, allt är så himla fint liksom. Önskar att jag hade haft den klassen precis när jag kom hit istället. Aja. Alla hade tydligen varit jätte oroliga för mig när jag var på Hawaii och tsunamin kom, haha dom är ju för bra. Alla ser mig som en matte gud också, så imorgon ska jag ner till Carribou (typ starbucks) och hjälpa folk med matte, gud vad snäll jag är. Lyckas även fixa klart min article och photo essay för journalism, just ja, denna termen slutar på onsdag vilket betyder nya ämnen efter spring break, eller två nya i alla fall.

Track började ju som sagt också denna veckan. Wow säger jag bara. Finns typ 200 personer på laget och typ fem olika event groups men jag bestämde mig i alla fall för att joina Distance vilket betyder att jag nog kommer spring 1600 meter på meets. Träningen denna veckan har sett ut ungefär som träningen vi hade för cross country. Vi har haft en Hill Workout (funderade på varför jag sprang distance) och det var mega jobbigt som vanligt, torsdag var också en hard workout. 500 m * 7, hur jobbigt som helst, och självklart så fanns det en hel del uppförsbackar. Självklart så var vi den enda event gruppen som hade lördag morgon practise... Så det var bara att gå upp klockan åtta dra på sig alla kläder och åka iväg till practise där det var distance som stod på schemat. 7 miles blev det för mig ( 1,1 mil) och när jag kom hem så åt jag frukost, duschade och tog ett nap till klockan ett typ. Underbart. Tror jag har sprungit runt 30 miles (4.8 mil) på en vecka. Är i gymmet tre gånger i veckan plus att vi har magövningar varje dag som är helt brutala, Isabelle style på dom liksom. Har haft träningsvärk i magen i en vecka nu ungefär. MEN min conclusion, jag kommer vara mega vältränad när jag kommer hem eftersom vi har 11 veckor till av de här. ojojoj.

Nej men usch usch usch vad jag har skrivit nu, hoppas ni överlevde. Tjejernas basketball lag är förövrigt i statefinals så det blir det att kolla på ikväll tror jag. Ha de fint. Over and out.









Postat av: Fass

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICEE

2011-03-21 @ 14:22:11
Postat av: Josse

neej va kul , jag var på precis samma resa i februari, bäästa veckan asså. Hade ni raphael o makena? Alla i min grupp älskade dem :D

2011-03-23 @ 02:12:54
URL: http://yooess.blogspot.com
Postat av: Amanda 'skandalism'

sv; Nej, det är helt nytt, jag och en till är de två första som åker med YFU, känns jävligt awesome än så länge i alla fall!



Och jäklar, man blir taggad när man läser din blogg alltså!

2011-03-27 @ 00:22:55
URL: http://www.skandalism.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0