Datum: 2011-04-15 Tid: 04:16:37

Stayin' Alive

Okej, jag är vid livet. Har insett att jag inte har varit den bästa på att uppdatera på sistonde men sånt är livet. Massa saker har ju dock hänt. Fråga är vad ni vill höra först... Om mina track-meet och skolan ELLER hur jag plockade fram min charm och frågade en tjej till Prom... Hmm skulle gissa på att de sist nämnda är vad folk vill höra;)

Okej, helt ärligt har jag tänkt på detta med Prom under en väldigt mega lång period. Typ Julas. Vem ska man våga fråga liksom? Massa tankar har gått igenom mitt huvud, och vilken grupp ska man gå med liksom... Jag umgås ju med folk från massa olika grupper. JOBBIG SITUATION.

I alla fall, träffade Danny i tisdags (skidkaptenen) och snackade lite om Prom med honom. Förmodligen en av dom trevligaste amerikanerna jag har träffat under detta år. MEN som sagt så pratade vi om Prom och vi kom in på att jag skulle kunna bjuda en tjej från skidlaget (en av kaptenerna). Vi kom fram till att detta var en mycket, mycket bra idé men sen kom ju vi fram till de andra problemet som jag inte hade tänkt så mycket på innan. "Hur-man-ska-fråga"-problemet kan vi kalla de.

Ni som tror att det bara är att gå fram och fråga en tjej om hon vill gå på prom med dig har förstått allt väldigt fel. Man måste göra något spektakulärt liksom, i alla fall på min skola! Har hört dom galnaste historierna om vad folk har gjort, helt galet vilken stor grej detta är. Danny hade ju dock en massa idéer och den vinnande idén blev "Decorate-her car". Sååå igår var jag iväg och köpte "Window-markers" och självklart så var jag ju tvungen att göra en mössa... Var bara tvungen.

Så efter third-block så var jag, Danny, och Allie lite rebelliska och skippade vårt sista block för att pynta bilen (skippa en lektion här borta är en big deal). Så ut på parkeringen, där jag tog fram mina sjukt coola windowmakers och så började vi skriva/måla saker... PROM? stort på bakrutan till exempel, har en mindre bra bild som jag ska försöka lägga upp. I alla fall så fixade vi klart vår fina utsmyckning och vi insåg att det var ganska mycket tid innan skolan var slut så vi åkte hem till Danny ett tag och chillade... Sen runt 2.20 så åkte vi tillbaka för att invänta de stora ögonblicket!

2:35 ringer klockan och folk börjar strömma ut ur skolan, och vi sprang och gömde oss bakom Mollys (tjejen jag frågade) bil. Var sjukt nervös, men jag såg hon komma och det var bara att "Man-up" och gå och fråga frågan!! Jag hade min fina "Prom?"-mössa på mig som jag sedan gav till henne när hon sa ja! Var en ganska, väldigt, jätte bra dag helt enkelt så från att ha varit sjukt otaggad på prom så är jag nu mega taggad!!! Kommer gå med en mega stor grupp tydligen, med Danny och lite annat folk, så de kommer bli sjukt skoj!!!

Blev ganska långt de där... Mamma,  bli inte allt för excited när du läser de här, jag vet dock att du förmodligen skuttar omkring där hemma!!

Har verkligen ingen ork att berätta om något annat just nu. Har haft PR i varje track meet än så länge... Springer 1600 meter på 5:26 vilket är helt okej... Hoppas på att kunna göra sub five, alltså under fem minuter.
Får försöka skriva lite mer någon annan dag.. har massa skola som jag är mega otaggad på men det är en annan historia.
Over and Out

(Ledsen att de syns så dåligt... but u get the picture)

Postat av: Mamma

That´s my boy !!! Jag har skuttat här med thekoppen i handen. Nu ska jag köra Astrid till skolan och se´n ska jag skutta lite till!!!



Tusen kramar

mamma

2011-04-15 @ 09:41:58
Postat av: Maverone

Har du bild på mössan också? Kul med Prom, det hör ju liksom till när man gått på highschool.

2011-04-15 @ 14:22:37
Postat av: per

haha fan vad klockren du är! bra jobbat.

2011-04-15 @ 16:18:09
URL: http://onthecount.blogg.se/
Postat av: Fritiof

Awww va gulligt! Njae, jag smsade bara och fragade, kanske inte sa personligt, men jag orkade inte gora en big deal av det! :P Det funkar pa min skola, aven om nagra gor saker som du! :P

2011-04-18 @ 14:17:18
URL: http://usafrillan.blogg.se/
Postat av: Paulina

Folk gör stora fast små saker på min skola med, har hört några jätte bra dikter som killar skrivit. Ganska stört egentligen. Men orginellt med mössa och allt!

2011-04-21 @ 05:28:35
URL: http://paulinaiusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0