Datum: 2011-02-19 Tid: 22:38:28

Heart-o-Grams

Kom precis fram till att jag kanske borde skriva något igen. Lördag är det idag och inget speciellt är planerat. Har städat mitt, för första gången på hur länge som helst, och jag har även börjat packa en låda med saker som ska skickas hem till Sverige. MEN, i alla fall, vad har hänt under denna veckan kan man fråga sig.
Det är väl lika bra att börja med måndag antar jag, vilket var Valentine's Day. Lite större grej här borta i USA kan man säga. Roligt var det dock. I måndags var nämligen Hear-o-Gram day vilket är något genialiskt som tydligen en del High Schools har... Förra veckan och innan de så kunde man köpa Hear-o-Gram till folk... Hur ska jag förklara vad ett Hear-o-Gram är då? lättast skulle vara att visa en film av de... Aja, personer som är med i kören på skolan gick ihop i grupper och klädde ut sig med hjärtan och massa sånt... Sen så gick dom omkring till olika klassrum och sjöng för de personerna som hade fått ett Heart-o-Gram. Jag är sämst i världen på att förklara men jag hoppas ni förstår på ett ungefär. Lätt att detta ska tas med hem till Sverige, har massa roliga (och konstiga) traditioner jag vill ta med hem till Svenska skolan, skulle ju inte vara helt fel att göra skolrevolution eller något liknande.

Tisdag, onsdag, och torsdag var typ helt vanliga dagar... jag har börjat träna inför track som drar igång om några veckor så en del springande och andra styrkeövningar har det blivit under veckan vilket känns skönt. Ledsamt att skidsäsongen är över dock, gick alldeles för fort. Förhoppningsvis så kommer jag få massa coola letterawards från skidåkningen dock, but we'll see about that. Kan jag förövrigt byta mellan svenska och engelska jätte fort nu... Känns mega skumt och jätte coolt. Jag tänker liksom hela tiden på engelska nuförtiden, ingen svenska alls.
OOOH, för första gången fick jag 100% på mitt Calc prov, första gången ever som jag har fått 100% på ett matteprov tror jag, de ni. haha. Min matte lärare är ju förövrigt coolast i världen. Han har en attendance question varje dag när han kolla närvaro. Ny fråga varje dag. I fredags när jag gjorde mitt prov så var the non-calculator test yellow and the calculator test blue... Jag var överlycklig att det var svenska färger och sen när jag fick tillbaka my homework så hade han målat svenska flaggan på toppen. Bra lärare? svar ja. OCH jag och Kyle leker med hans iPad varje dag, hehehe.

Igår var det också Basketball game mot Eden Praire, det enda laget som har vunnit mot oss i år så igår var de revanch som gällde och matchen var i EP's skola, FETASTE SKOLAN NÅGONSIN förövrigt, var som en fabrik, hur stor som helst. I alla fall så var det sjukt mycket folk från Hopkins där och det var verkligen awesome. Självklart så vann vi!! haha vi stod och skrek "This is our HOUSE" i slutet och EP's fans var helt tysta. Sen när det var runt 30 sekunder kvar så drog alla Hopkins fans från matchen och sjöng "Nananananaa, nanananaa hey, hey, hey GOOD BYE" sjukt kaxigt. Sen stod vi precis vid utgången från hallen och sjöng "I believe that we will win" samtidigt som alla fans från EP gick, hahhaha dom var helt förkrossade. FIck se några sjuka dunkar också. Vårt lag är verkligen helt sjukt jätte bra. Match mot Minnetonka på fredag. TAGGA.

Vad händer nu under nästa vecka då, imorgon har vi party och sleep over med alla skidåkare. NICE. Blir förhoppningsvis riktigt kul. Vi är förövrigt lediga på måndag, late start på tisdag (börjar två timmar senare) och early release på torsdag. SJUKT NICE. På torsdag är det även conferences vilket betyder att man går omkring och pratar med sina lärare om sina betyg och sånt. Vi ska även ha ett YFU-table där vi ska sitta och berätta om våra utbytesår för folk som är intresserade och även försöka värva värdfamiljer för nästa år!!! Ooh, fyller 19 på torsdag också, ålderskris? Ja. USch vad gammalt. Förblir gärna i denna åldern. Längsta inlägget jag någonsin har skrivit skulle jag tro? ojojoj. Hawaii om två veckor också, pratade med norskarna som var där förra veckan och dom sa i princip att det var den bästa veckan på hela deras utbytes år... Är lite små taggad på att åka om man säger så. Jaja nu ska jag försöka städa klart mitt rum om det är möjligt. Over and Out.
Ps. Ledsen att det inte blir några nya bilder... Orkar inte hämta min kamera... hehe.
Ps.2. Jag är med i Yearbook, för Random Talents, Jag kan virka, heheheh

På tal om matte... Vi har pratat om Limits i matten och jag hittade denna bilden... Förhoppningsvis förstår någon den.

Postat av: Maverone

Grattis till 100%. Hoppas du finner ett bra sätt attskicka prylar!

2011-02-20 @ 00:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0