Datum: 2010-09-19 Tid: 21:09:26

Some Might Say....

Tre hela veckor sedan jag kom till det stora landet på andra sidan sjön nu!! Galet. Iallafall. Det händer saker hela tiden och jag har fullt upp för de mesta vilket är jätte skönt!! I fredags var det "Broo Night" vilket betydde pizza och film hos Ian och det var hel kul, haha. Igår hände väl inte så jätte mycket.. Var och kollade på när min värd-bror spelade Baseball och dom vann jätte stort. Hahaha sen på kvällen satt jag och min värd-pappa och kollade på massa film, haha han älskar dålig Zombie filmer såå jaaa, vi hade det mycket roligt!! Det finns något som är super awesome här i USA som heter "Redbox". Man går till sin lokala "Red Box" där man kan hyra hur mycket film man vill för bara 1$ per film!! varför har vi inte de i Sverige?!

MEN idag var en rolig dag. Till och börja med så var jag i kyrkan för första gången här i USA och det var ju en upplevelse kan jag berätta. Så fruktansvärt olikt hemma i Sverige. Till och börja med så är allt mycket modernare och det är mycket mer instrumet och sång. Haha när vi sjön en av psalmerna så började folk klappa i takt till musiken liksom?! knasigt men kul. Sen så i slutet så sa prästen något och helt plötsligt så började alla gå omkring och skaka hand med varandra. Jag var minst sagt förvirrad.

Efter kyrkan så åkte jag och min värd-mamma till IKEA. Wow. Alltså det var som att komma tillbaka till Sverige nästan. Allt såg likandant ut som hemma bara att de att beskrivningarna var på engelska i stället för svenska. Men kul var de. Dom hade även en "Swedish Market" i slutet vilket var awesome eftersom dom sålde Ahlgrens bilar och Marabou!!!!! Vi avslutade vårt ikea besök med att äta Swedish Meatball<3 mmmm gott, gott, gott. OCH den tionde december har dom julbord på ikea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och vi ska förmodligen dit:D:D:D:D

Jaa det var allt jag hade att berätta om denna helg. Just ja, om någon har någon intelligent/ointelligent fråga så fråga gärna!!!!

Over and Out

Postat av: Ella

Kan du inte berätta lite om din värdfamilj och där du bor? Skulle vara rätt kul :P

2010-09-19 @ 21:43:34
Postat av: Maverone

Ikväll blir det nog Mamma Scans meatballs

här hemma.

2010-09-20 @ 16:10:36
Postat av: vicky <3

Hej! :D



Fin blogg Jonteponte :) Allt bra? ^^

2010-09-20 @ 16:56:33
URL: http://vickydisco.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, hur är det att komma som ny till skolan? Är det lätt att skaffa vänner? Riktiga vänner liksom?

2010-09-20 @ 18:27:17
Postat av: frida

LÄGG IN MER BILDER!!

2010-09-21 @ 21:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0