Datum: 2010-09-05 Tid: 17:35:34

Minnesota State Fair

Då har man varit en hel vecka i det stora landet på andra sidan sjön. Crazy. Och det är läääääänge kvar!!! I ALLA FALL igår var jag och massa andra på Minnesota State Fair. Det var typ en marknad/tivoli eller nått sånt. Grejen med denna marknaden var att det fanns maaaaaaassa saker att äta. Man åkte dit för att äta konstiga saker och jaaa, jag åt en hel del väldigt konstiga saker och min mage mådde väl sådär efter de. Några av alla de saker jag provade på att äta var: Alligator, Deep Fried Snickers, Deep Fried Fruit, Giant Bacon, Cheese Curdles (friterad ost typ), SWEET MARTHAS COOKIES och annat lustigt. MEN jag säger bara Sweet Marthas Cookies... Alltså wow. Det var lite för gott tror jag. Man köpte en hel burk med helt ny bakade kakor, typ 50 stycken, och sen gick man och köpte mjölk för en dollar med fri på fyllning. Ni anar inte hur underbart det var.

Sen så var det ju då vääääääääääääääldigt mycket folk där. Minnesota State Fair är tydligen USA.s största såå ni kan ju ana att det var sjukt sjukt sjukt mycket folk där. Hmm jag åkte The Giant Slide också med alla små ungar.

Lite senare på kvällen så visade det sig också att KISS spelade inne på The Stadium!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alltså man blev ju lite mega peppad på att se men tyvärr hade vi inga biljetter in men vi stod utanför och lyssnade i alla fall och det var inte så dåligt de heller. En annan sak som hände igår var att jag äntligen fick den reaktionen på Djungelvrål som jag har väntat efter, alla jag har gett de till hittills har faktiskt tyckt att det har varit helt okej men igår så fick jag se vääääädligt roliga miner! Det gillas. Okej men det var ungefär de jag hade att berätta. Det är Labor Day Weekend så ingen skola på måndag. Awesome.

Over and Out

Postat av: Mandark

Konstigt att du madde daligt i magen efter det lilla fett som fanns i alla de dar prylarna som du stoppade i dig...;) Minns att jag ocksa var pa Minnesota State Fair, for ett par ar sedan, nar jag var utbytesstudent:) Tur att du ar med i Cross country team sa du inte hamnar i det laget jag gjorde +10kg efter ett halvar. Efter det gick jag med i tracks team, mer an valbehovligt;)

Later som du har kanon - fortsatt med det!

2010-09-05 @ 17:56:46
Postat av: Frida

Jag var också på the State Fair!! I söndags och måndags. Cheese Curdles och kakorna var asgoda. Lite kul med all mat "on a stick" ;) men det var kul, och varmt!

2010-09-06 @ 00:31:58
URL: http://myyearinmichigan.blogg.se/
Postat av: Klara

kan man få höra lite mer om din värdfamilj? ;)

2010-09-07 @ 15:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0