Datum: 2010-09-26 Tid: 03:01:38

"Even if you are a Swede who sucks at slalom, you're still awesome in America"

Sooo today was an awesome day. Trodde först att jag skulle på min värd-brors JV-game men så blev det inte eftersom Grandma Nancy åkte utan att säga till mig för hon trodde att jag sov sååå jag spenderade morgonen i min ensamhet vilket var ganska skönt faktiskt. Detta var ju då inte den delen av dagen som var awesom utan den kommer nu.

Jag skulle som sagt åka och köpa skidor idag på en Ski Swap. Jag åkte dit med en skidtokig familj och mamman i den familjen kan typ massor om skidor sååå hon fixade ett par rånajsiga Fischer skidor från förra året som kille som vann State förra året körde på. Känns najs. Dom var i mega bra skicka pappa och dom kostade bara 200 dollar, ett extremt bra köp i mina ögon?
Ski swapen var borta vid slalombacken (Buckhill) och jag blev introducerat för mängder med människor och det slutade med att jag stod och hjälpte till i the Concession stand. Mina "kollegor" var inte vilka som helst, eller jag det var bara två men aja, den ena var typ super grym!! Han hade vart på Junior Olympics och tagit pall platser i de flesta grenarna och han var helt enkelt sjukt awesome. Han var 16 men såg ut att vara 19 minst. Sen så träffade jag pappan till en kille som är bäst i hela USA i min ålder!! Coolt? svar ja. Såå dessa killar är grymma och jag blev erbjuden att träna med dom i vinter... måste dock betala någon ganska stor träningssumma och jaa vi får se. Dom verkade tro att jag var sjukt bra på att åka förövrigt. Känns lite som alla har förväntningarna att jag ska vara rågrym på att åka... vi får se hur det blir. "Even if you are a Swede who sucks at slalom, you're still awesome in America" sa killen som varit med på Junior Olympics, hahaha. Coacherna för Buckhill teamet var tydligen rågrymma också. Dom hade en galen Coach från Österrike, hehehehe flashback, och många som har kört världscup.... Träffade en tjej som har varit med i två Olympiska spel. Rätt så coolt ja.
NU är jag sjukt jätte taggad på att få igång denna skidsäsong!!! Ska bli så grymt kul att se hur jag kan fightas med folket här borta!!! Backen är förörigt pytte liten. Åktider på 19 sek om man är bra fick jag höra!:))

Min dag var väldigt bra helt enkelt, HEJS


Postat av: Maverone

Kul! Bra pris!

2010-09-26 @ 07:06:23
Postat av: LISA

2010-09-26 @ 08:19:57
Postat av: stina

Oj, stor slalombacka ser ut som Grums.

2010-09-26 @ 08:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0