Datum: 2010-11-05 Tid: 02:36:26

Where's waldo?

Då har då second term started over here. Jag har tre nya classes och jag var verkligen råtaggad på att möta ännu mera nytt folk att kunna prata med eftersom det känns som jag har vart kanske lite försiktig the first term. Men jag var i alla fall redo att snacka med allt och alla och jaaaa, livet var på topp. Sen kom first block.... Writer's Workshop. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ wow, inget roligt folk överhuvudtaget och det man gör är iprincip att sitta vid sin dator och skriva essays. Jag var så grymt besviken efter first block och helt ärligt så sög allt stenhårt. Ville bara gå och byta och var på väg till min Counselor för att göra de men det var mega lång kö så jag gick till min Pre-calc lektion som var som vanligt... inget speciellt. Var fortfarande frustrerad över first block när jag var på till third block, Civil Law. Jag önskade av hela mitt hjärta att det skulle vara roligt. Kommer in i klassrummet, ser Theo (fransk utbytis) livet blir bättre, sen kommer Joey, livet blir ännu bättre och till sist kommer John och blivet var rätt så väldigt bra igen. Hahhaa John är en mega postiv kille från Filipinerna som bara sprider glädje runt sig och jaaa jag blev på bra humör igen när jag kunde snacka med honom. Bra bra. Sen kom fourth block, mythology. Kan väl inte säga att Grekisk Mytologi är det jag gillar bäst men jag tänkte att jag skulle ge de en chans eftersom det är mycket Seniors där. Klassen=Awesome. Mr. Clark=Best.Teacher.Ever. (okej, kanske inte bättre än Inge men han spelar i samma liga). Träffade massa hel trevliga folk och fick höra från en tjej att det tydligen går en tjej på skolan som är uppväxt i Sverige och pratar flytande svenska!!!!!!!! JIPPI. Ska se till att träffa henne nån dag framöver dock så har jag inte en aning men Sandra sa att hon skulle presentera mig. Prata svenska. NICE.

Sååå har min vecka sett ut hittils. Mina ny classes har betytt mer homework men känns nästan lite bra att ha lite homework att göra. Min värdbror tar massa AP-Classes (man kan få College Credit för dom) som är svåra och han har minst sagt mycket läxor så det känns nästa lite jobbigt när jag säger att jag inte har homework varje dag. Nu har jag lite homework så det känns lite bättre faktiskt. Brabra.

Nej nu ska jag skriva klart en sammanfattning om mina första två månader här i USA och ge till min värd-familj.
BTW. Utbytesstudent.se har en YFU temavecka, vecka 47 typ. CHECK IT OUT. Jag kommer kanske vara involverad på något sätt om jag inte har något annat för mig. Blivande utbytisar. YFU är bäst. Rekommenderar verkligen att ni kollar in på Utbytesstudent.se vecka 47.
Over and out!

PS. Can you find Waldo?

Postat av: alicia

fin blogg, haha :d

2010-11-06 @ 11:15:55
URL: http://aliiciia.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0