Datum: 2010-12-23 Tid: 00:39:39

BIG SKY!

Måste bara börja med att säga, ALLA MÄNNISKOR HÄR I BIG SKY ÄR AWESOME!!!!!!!!!!!!! Har seriöst inte mött någon sur eller butter person. Alla är mega glada, jätte sociala och jaaa sjukt nice helt enkelt. Liftvakter brukar ju vara lite sådär små sura och tråkiga men inte här inte. En liftvakt gav oss till och med jordnötter när vi väntade på liften. DE NI. Men men jag kanske ska berätta lite om min vistelse här i Montana.
Började ju då med att vi satte oss i bilen lördag morgon och åkte bil i ca 15 timmar. NICE... eller inte. Jag gjorde tre mössor dock vilket var duktigt. Min värdmamma konstaterade att jag har nu vart i tio olika delstater sen jag kom hit, ganska bra gjort enligt mig själv. I alla fall, vi kom fram till våran stuga/lägenhet på lördag kväll, och den var kalas bra. Stoooor, ett hot-tub och utsikt ut mot berget. Hahaha plus ca 350 filmer.Vi har kollat igen hela Lord of the Rings.... På söndagen vaknade vi upp och stack och hyrde skidor. Jag funderar ett tag på att ta med mig tävlingsskidor men jag gjorde inte de och de visade sig vara ett mega bra beslut. Hyrde sjukaste off-pist skidorna någonsin, jätte breda och åka puder med dom var underbart. Sen så var det även massa stenar överallt även fast det var mycket snö. Jag och Matt drog omkring över hela berget och letade orörd snö. En annan sak som var awesome med Big Sky är att det är tydligen aldrig några köer här!!! Seriöst, denna anläggningen kan väl jämföras med trysil nästan. Den största skillnaden är ju dock att det inte är något folk här vilket är så sjukt skönt, vi behövde aldrig vänta mer än en minut på att komma på liften, knappt de.
Under natten till måndagen så fick vi mer snö vilket betydde mer puder, och livet lekte. Dom pistar typ ingenting här förövrigt vilket vi fick känna på idag (onsdag) då alla backar var i mycket dåligt skick och bara massa pucklar överallt. Åka puder är sjukt jobbigt kan jag berätta, särskilt när det är jätte brant, såå vi tog ledigt tisdagen och slappade och kollade på film typ hela dagen. NAJS. Detta var mitt Big Sky äventyr i stora drag, bilresa hem imorgon bitti. GOD JUL PÅ ER.





Postat av: Fabian

Ser ju inte lite sådär härligt ut..

2010-12-26 @ 23:43:48
URL: http://fabianincanada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0