Datum: 2010-08-30 Tid: 00:55:42

Ro, ro, ro, ro en båt....

Okej, det har hänt en hel del sen jag skrev sist och jag orkar inte skriva något långdraget och jobbigt inlägg att läsa så ni ska få reda på läget lite kortfattat!!!

Okej, i fredags åkte vi, hela familjen, upp till våran kära vänner i Södertälje där vi skulle avskeda sonen Fabian som åker ut på äventyr på tisdag till Kanada och bara allmänt umgås. MYCKET trevlig må jag då säga att det var! Så det var en mega kort summering av helgen. MEN idag, söndag, så bar det iväg över "sjön" för att uppleva ett mega äventyr!! Att hejdåa familjen var hårt, men det kändes ändå ganska bar när jag började vandra bort mot min gate på Arlanda. Det första jag gjorde var att sätta mig vid fel gate men jag upptäckte detta ganska snabbt så där var det nemas problemas. Väl framme i Amsterdam så flöt allting på fint, var lite stressad eftersom jag bara hade ca en timmes mellanlandning där men jag hittade min gate fort och allt var frid och fröjd.

Sen var det bara att göra sig redo för en nio timmars lång flygtur.... kul... eller inte. Det var svinkallt på planet, verkligen svinkallt. Jag hade en t-shirt, skjorta, hood-tröja och en filt och frös väl egentligen ändå!! Galet. Sen kom de där med att man skulle fylla i I-94-formen... Jag var minst sagt förvirrad. Först så stämde ju inte min I-94-form med den som fanns som exempel i YFU-resemanual... Så jag frågade en flygvärdinna som sa att jag inte skulle fylla i någon I-94-form alls och då tänkte jag, Jaha, och så lämnade jag ifrån mig den formen. Jag tyckte dock det kändes lite konstigt att inte fylla i någon sån form så jag frågade en annan flygvärdinna igen och då skulle jag tydligen fylla i I-94-formen ändå som jag hade misstänkt... Den stämde dock inte överräns med YFUs exempel men allt löste sig fint ändå, jag lyckades ta mig in i landet och fick träffa min familj som förövrigt verkar hur trevliga som helst. Jag gillart.
Mitt rum är rosa förövrigt^^ De ni.

Nej nu är det pizza-time tror jag:))
HAa de fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0