Datum: 2010-08-06 Tid: 12:07:35

En kortvarig glädje....

Jag är helt förstörd och jag måste klargöra en grej nu.... Dagen igår gick verkligen från att vara awesome till helt jätte jobbig. YFU ringde som sagt på morgonen om min placering som jag hade fått i Florida. Lite senare runt tre så ringer dom igen och berättar de som förändrade dagen. Jag hade fått en så kallad "icke-traditionell"-placering, alltså jag har blivit placerad hos ett homosexuelltpar. Deras intressen matchade verkligen mina och dom i en ganska stor stad nära havet mm. Jag var till en början positiv till placeringen ändå och hade nog planer på att tacka ja ändå. Men sen började tankarna gå i huvudet kan jag berätta. Usch och fy säger jag bara. Jag var helt förstörd av beslutsångest igår och jaa allt var jobbigt. För de jag började tänka på var hur resten av skolan, blivande kompisar skulle reagera när det fick reda på att jag hade homosexuella världföräldrar?. USA är ganska konservativt och jag är helt enkelt rädd att folk ska reagera på fel sätt när de får reda på detta och kanske ger mig en "stämpel" som inte stämmer. Sen kom jag och tänka på om jag skulle känna mig bekväm i att bo hos ett homosexuelltpar under ett helt år? Jag var verkligen upp och ner i mina åsikter igår. Ena stunden ville jag acceptera direkt och andra kändes det väldigt långt bort.(Jag vill också bara klaragöra att jag inte alls har något emot homosexuella). Jag har blivit så fruktansvärt less på denna väntan nu och detta gör det inte bättre liksom. Panik helt enkelt. Så nu för en stund sedan efter sjukt mycket tänkande så har jag ändå kommit fram till att jag inte kommer känna mig bekväm i denna situationen, om det hade vart under en kortare tid kanske det hade varit annorlunda men nu när det är ett helt år så blir det annorlunda. Så ett samtal blev det til YFU förut för att tack nej till den erbjudna platsen och jag är helt enkelt tillbaka till ruta ett igen. YFU var väldigt förstående så det kändes bra. Jag gillar min organisation ganska väldigt mycket. Massa guldstjärnor på dom:) Dom har förövrigt flyttat mig till Sout East distriktet...

Postat av: My

Jag förstår verkligen dina funderingar. Jag skulle ockås ha hur svårt som helst om jag skulle stå inför ett sånt beslut. Du kommer nog att hitta din familj snart efter mycket om och men. Tycker om YFU jag också, känns tryggt att åka med dom :) Ha dte bäst!! Kram

2010-08-06 @ 15:46:49
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Jobbigt läge.. Sjukt bra placering annars:)

2010-08-06 @ 22:07:12
Postat av: Jessica

Jobbigt läge.. Sjukt bra placering annars:)

2010-08-06 @ 22:08:24
Postat av: My

sv: Tack så mycket Jonatan :) Ja, jag taggar galet mycket. Måste bara få ner allt i väskan :S haha Det går lite sämre :P

2010-08-07 @ 16:49:41
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: knas busbuddy

Jag tror att du kommer få en bra placering Jonatan, ha det bäst vännennn! :D

2010-08-10 @ 08:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0