Datum: 2010-04-14 Tid: 20:26:05

Jonatan....

Alltså det är mega najs att ha ett ställe att skriva av sig på. Liksom skönt att bara skriva på datorn, låter skumt jag vet men men.

Eftersom jag är i behov av att bara babbla på om vad som helst så tänkte jag såhär, det kanske är kul och veta lite mer om mig? eller så är det skit tråkigt. Men nu får ni en (halv) grym beskrivning iallafall.

Såå vart ska jag då börja... Jonatan heter jag och bor i Karlstad, världens mittpunkt typ. Nej Karlstad är faktiskt en riktigt trevlans stad, gillar den för det mesta måste jag då säga! Men iallafall, jag går andra året på natur här i Karlstad då och det är fin fint. Okej plugga plugga plugga men det känns ändå bra att kunna ha massa valmöjligheter efter gymnasiet och det gillas skarpt.

Även fast man går på natur så har man faktiskt ett liv utanför skolan också, så de så. För två år sedan fick jag för mig att jag skulle lära mig att spela gitarr så det är lite av mitt projekt nuförtiden och det är ju hur kul som helst!! rekommenderas starkt. Sport är eller har varit en central mitt punkt av mitt liv så att säga. Har tävlat i slalom sen jag var 10 år tror jag men slutade innan jag började på gymnasiet eftersom jag då hade fått nog av det, mycket resor, träningar, tävlingar och lite vila. Sen så ska man inte glömma bort segling. Grymt underbar sport och fritidsintresse må jag då säga. Sitta ute på sjön i ett par timmar och slappa eller köra seriösa tävlingar, hur najs som helst verkligen. Dock så kommer det bli lite låg prioritering i år eftersom jag ändå inte kommer hinna segla VM eller JEM så känner jag att jag inte orkar lägga ner alltför mycket tid på det.

Mitt allra sista och ganska konstiga intresse, antar jag, är att virka mössor. Har inte en aning om hur många det har blivit men det är nog över hundra iallafall skulle jag tro. I åttan blev jag lite smått jätte imponerad av KASKs mössor och sen var jag väl fast antar jag. Dock så gillar jag det, blir liksom avslappnad och extremt bra när man ska fördriva lite tid! Kan man pröva på om man har tråkigt någon dag.

Hur fick jag då upp mitt intresse för att vara utbytesstudent då kan man undra?
När jag var runt 14/15 år så träffade jag lite släktingar från Chicago och det var väl då någon gång som jag började fundera på det. Sen när jag sedan var i Chicago förra sommaren så var jag väl mer eller mindre fast, älskade helt enkelt USA och jag ville plugga där nångång. Sen gick det en liten tid och sen blev det tillslut att jag skickade in en intresseanmälan till YFU och efter det har jag vart på väg typ...

Nu blev det lite kort om mig själv och inte en så grym beskrivning som jag hade tänkt men jaaa om det är något så är det väl bara att fråga!!

Over and out


Postat av: Lisa

Kul att läsa :)

länkade till dig också! ;)

2010-04-15 @ 22:46:30
URL: http://lisasusa.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag åker också till USA i höst. :) Ska vi länka? Ha det bra!

2010-04-23 @ 13:37:19
URL: http://johannians.blogg.se/
Postat av: Julia - utbytesstudent 2010/2011

Säger som den andra kommenteraren(?) jag ska också åka till USA i höst, hade varit trevligt att länka varann, ellor? :D

jättefin blogg och fräck design!

2010-04-23 @ 21:03:36
URL: http://hotchocolatewithcream.blogg.se/
Postat av: johanna

Sv: Jag åker med explorius :)

2010-04-25 @ 11:57:23
URL: http://johannians.blogg.se/
Postat av: Alice

Hej!

Jag har precis startat upp min usa blogg och jag undrar om vi kan länka till varandra?

Jag åker med explorius :)

Ha det bra!

2010-05-12 @ 15:50:06
URL: http://aliceintexas.blogg.se/
Postat av: Märit

Hej. Jag ska också åka iväg som utbytesstudent i sommar, men till Argentina! Ska vi länka? heh :) (Åker med STS i så fall)

2010-05-24 @ 08:22:52
URL: http://maritargentina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0